Baikal i el descans

“Està clar que no arribem, perdem el tren”

Una bona dutxa, una breu siesta i un bon dinar-brenar. Remeis tradicionals aplicables arreu del món, també a Irkutsk. El primer contacte amb la cultura russa és interessant: ni cristo parla anglès, es menja de puta mare (i barato) i són molt amables. Hi ha estàtues, busts o perfils de Lenin per tot arreu i els noms dels carrers encara recorden a l'URSS. Cases de fusta es mesclen amb blocs de ciment, edificis neo-clàssics i esglésies ortodoxes.

La història moderna a la Sibèria comença al s. XVIII i es concentra sobretot en el desenvolupament del ferrocarril, la revolució boltxevic, la Guerra Civil, els gulags i el col·lapse de la Unió. Això no vol dir que abans no hi hagués res o ningú. Impertorbable des de la formació dels continents actuals hi ha el Baikal, el llac més antic i profund del món amb 1.673 metres (aprofundint dos centímetres cada any!), amb un 80% de fauna i flora endèmica i un 20% de l'aigua dolça no congelada de tota la Terra. Un mar de pau, calma i serenitat. Pol magnètic i espiritual. Únic.

Estàvem en una illa tan gran com ho pot ser Mallorca (sí, dins el llac). Olkhon té forma allargada, de punta a punta deu haver-hi un 70 km, d'ample deu fer uns 20 o 30 km. Les distàncies no deixen de sorprendre'ns. Per anar-hi, una furgoneta amb capacitat per a 15 persones des d'Irkutsk que després de 4h fa una parada en un merendero. “Pel que ens queda ja dinem allà, no?” Després de 4 hores més per fi arribem. 500 km en un dia. Inexplicable. Seguim sense paraules quan ens adonem que el tren marxa dilluns a quarts de dues de la tarda i la primera furgoneta surt, com a d'hora, a les 8 del matí. No arribem. Tenim la immensa sort que el que gestiona l'allotjament, l'Artem, ens ajuda, en anglès i castellà, a trobar una solució. Valencià i home de bé, pot ser! Lloables paraules les seves: “Ara ja heu arribat, relaxeu-vos i després trobem una sol·lució”.

Dit i fet. Passeig, banyito, banya (sauna) i sopar.

Un altre cop: massa poc temps al Llac Baikal. Ens quedem amb moltes ganes de més, l'horari de Moscú no perdona i, puntuals, sortim cap a Novosibirsk a les 13:25 hora local.

Entrades populars d'aquest blog

Capítol 2 - Fiji Time (31/07)